Welkom bij Rommelse Transport!

Nationaal vervoer | Internationaal vervoer | Stukgoederen vervoer | Container vervoer | ADR | LZV

Wie zijn wij?

Wij zijn een klein , groeiend bedrijf met gedegen materieel voor uw transport. We hebben de mogelijkheid voor lengte ( lzv ) en breedte transport .

Wat wij kunnen.

ADR ( gevaarlijke Stoffen. )
Stukgoederen.
LZV ( Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie. )

Video's

Rommelse Transport is deelnemer van Trucktour Tilburg. Hier kunt u een aantal filmpjes bekijken die wij voor u hebben uitgezocht.

Een greep uit ons wagenpark.

Wie zijn wij?

Wij zijn een klein ,  groeiend bedrijf met gedegen materieel voor uw transport. We  hebben de mogelijkheid voor lengte ( lzv ) en  breedte transport . Wij zijn gespecialiseerd in containervervoer en stukgoederen zowel nationaal als internationaal. Wij zijn in het bezit van ADR waardoor vervoer van gevaarlijke stoffen tot de mogelijkheden behoren. Wij vinden het gericht scholen van ons personeel een pre zodat we goed kunnen inspelen op de vragen van onze klanten. De kleinschaligheid van ons bedrijf is immers onze kracht om een goede service en dienstverlening te kunnen garanderen. De eigenaar, Martin Rommelse, rijd zelf actief mee. Hierdoor hebben we een goed inzicht en een gedegen planning van al onze vrachten.

banner team

967

twitter volgers

1504

Facebook likes

Vacatures

wij zijn op zoek naar gemotiveerd personeel voor een 0 uren contract.

Ben je met pensioen / of deeltijd ouder en wil je nog af en toe bij springen in een gezellig klein bedrijf , ben je bekent met containervervoer en in het bezit van de juiste papieren , pas jij wellicht binnen ons team. We kunnen je dan inzetten op donderdag en vrijdag en met vakanties of eventuele ziekte opvang.

We hebben op dit moment geen full time vacature beschikbaar.

Wat wij kunnen

ADR ( gevaarlijke Stoffen )

naamloos

ADR is de afkorting van de Franse titel van het Europees verdrag betreffende het internationaal vervoer van gevaarlijke goederen over de weg: “Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par Route”. Dit verdrag is gesloten in de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties te Genève (Zwitserland) op 30 september 1957. Het trad in werking op 29 januari 1968. 39 landen zijn toegetreden tot het verdrag, waaronder België en Nederland. De afkorting “ADR” wordt meestal gebruikt om de bijlagen bij het verdrag aan te duiden, waarin al de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke goederen vervat zijn. Deze voorschriften worden door een commissie van deskundigen regelmatig (om de twee jaar) aangepast aan de stand van de techniek en de wetenschappelijke kennis; zo spreekt men van het ADR 2001, ADR 2003, ADR 2005… Vanaf 1 januari 2011 treedt een nieuwe set wijzigingen in werking.

Stukgoederen

Stukgoed zijn goederen waarvan de hoeveelheid niet naar maat of gewicht maar per stuk worden opgegeven. Dit in tegenstelling tot stortgoed of bulkgoederen. Stukgoederen worden vervoerd in kisten, kratten, vaten of balen. Auto’s en moter onderdelen , kranen alle goederen die verladen kunnen worden in containers . Ook fruit is een voorbeeld. Dit gaat in grote koelschepen naar een ander gebied. Tegenwoordig wordt fruit ook vaak per container vervoerd; er zijn goede koelcontainers ontwikkeld zodat het fruit niet bederft.

fee462e93a9f7018dc231fbb679a1e25

LZV ( Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie )

Lzv-vervoer
Een Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (LZV), ook wel Ecocombi, is een vrachtwagen die meer vracht kan en mag vervoeren dan een gewone vrachtautocombinatie. Een LZV is maximaal 25,25 meter lang en 60 ton zwaar, terwijl een gewone vrachtwagen maximaal 18,75 lang is en (in Nederland) maximaal 50 ton zwaar mag zijn. Omdat het brandstofverbruik nauwelijks stijgt, wordt bij het transporteren van goederen per LZV 4 tot 30% brandstof bespaard. Er bestaan zeven mogelijke LZV-varianten (zie afbeelding). De varianten F en G komen nauwelijks voor.

Aan het gebruik van een LZV zijn veel beperkingen opgelegd. Zo mag een LZV, buiten de autosnelweg, alleen op een vooraf vastgestelde route rijden en mag er niet gereden worden bij mist en extreme weersomstandigheden. LZV’s mogen ook geen overwegen kruisen waarover treinen sneller dan 40 km/h rijden en woonerven en ‘zone 30’-gebieden zijn ook taboe. De LZV is vooral bedoeld om van en naar industriegebieden te rijden. Voor LZV’s geldt een algeheel inhaalverbod en de chauffeur heeft een extra rijopleiding nodig. Bovendien is de deelnemer verplicht ongevallen, overtredingen of misdrijven, waarbij de LZV is betrokken en eventueel opgemaakte processen-verbaal te melden.

De vrachtwagencombinaties moeten onder meer:
• voorzien zijn van een spiegeluitrusting conform de nieuwste Europese bepalingen;
• beschikken over geavanceerde remsystemen;
• beschikken over een aslastmeetsysteem;
• voorzien zijn van een bord op de achterzijde met daarop de tekst Extra Lang.

vrachtwagen lang

Onze relaties

Contact

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht